2011. március 31., csütörtök

Újabb ékszer és az eredmény




Lávakő és vörös szivacskorall gyöngyökből készítettem ezt a nyakláncot .Az alapötletet a középső gyönyörű , mintás fémgyöngy adta .Egzotikus és extravagáns ékszer lett .Hatalmas 16 mm-es gyöngy és egy másik szép fémgyöngy alkotja  fülbevalót .Készült hozzá karkötő is , csak kapocsra vár .

A zsűrizés tegnap lezajlott , de rosszabb eredménnyel mint vártam .A kék rojtos nem kapott semmit , a színe miatt .A barna -krém rojtos ajándéktárgy , a szíves pedig B kategória lett .
A kifogás csupán a színekre vonatkozott .Először csalódott lettem , aztán túlléptem rajta .Végül is ha csak ülnék és bámulnám a plafont ez sem lenne .:)
Vannak néha olyan indoklások , amik számomra furák .A múltkor az egyik ékszeremre a kifogás az volt , hogy ilyeneket sokan készítenek .
Elolvastam az A kategória kitételeit :
" A törvényben leírtak figyelembevételével azok a gyöngy ékszerek kapják  ezt a minősítést , melyek a hagyományos gyöngygallér típusaihoz hozzátesznek , egyéni stílusukkal formálják azokat , vagy a kornak megfelelően alakítják át ."

Ha ennyire ragaszkodnak az eredeti színekhez , hogyan lehet továbbfejleszteni , átkomponálni az ékszereket ?
Ha valaki tudja a választ , legyen oly kedves és ossza meg velem !:)
A nap aztán nagyon jól zárult , mert megismerkedtem néhány nagyon kedves nagykanizsai hölggyel és betévedtem egy turiba , ahol hegyekben állt a fonal .Kicsit tudtam gyarapítani , az amúgy sem kicsi készletem .

8 megjegyzés:

zazálea írta...

hát, ez szíven ütött, őszintén mondom
nekünk holnap lesz eredmény, jaj...

Namata írta...

Szurkolok , hogy Neked jobb legyen !!!!!

Mázsa Viki írta...

Kicsit kiadkadtam én is...:( pedig nagyon szorítottam Neked. Sajnos nem tudtam elmenni, hogy találkozzunk.
Melyik turiban találtál fonalhegyeket? (bár inkább el ne áruld, mert kifosztom)

zazálea írta...

majd elmondom!
de te népművészeti zsűriztetésen voltál vagy iparművészetin, most elbizonytalanodtam....

Süle Mónika írta...

Csudába-mudába! Megesküdtem volna, hogy jó hírt hozol a szerdai napról. Most akkor változtatsz? Vagy mi van ilyenkor... én simán megvenném ilyen színekben is, nekem a forma tetszett meg!

Namata írta...

Köszi Viki , jól esett !:)Sajnálom én is ,hogy nem találkoztunk .Pedig le is szólítottam az utcán egy csajt , azt hittem Te vagy .Aztán kiderült , hogy zsűritag .:))

Zazálea , én a népin voltam .Sejtem , hogy akkor Te az iparművészetin .

Móncsi igen , változtatok .Valószínű Pestre megyek .:)S , kicsit utánajárok az eredeti színeknek .

Köszi , hogy szorítottatok , aranyosak vagytok nagyon !

Irenka írta...

Ehhez a zsűrizősdihez nem értek, csak annyit tudok, hogy nekem tetszenek a munkáid, a szívekkel díszített talán egy kicsit jobban, mint a másik kettő.
Ez a mai pedig egyszerűen szuper!
Szeretek itt nálad nézelődni, ezért hoztam egy jó szót neked: http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html. (Ha már hoztam korábban, bocs.)

Namata írta...

Köszönöm Irenka !!Nagyon kedves vagy .:)Minden jó szónak nagyon örülök !